Monday, July 5, 2010

Tour de Fleece dag 1, 2 och 3

SEDAN ETT DYGN tillbaka sitter jag i det västgötska utmaken. Min ömma moders föräldrahem behöver en ansiktslyftning och familjen står för sminket. Min kära mormor som fortfarande bor i fastigheten är inte så hajj på det där med nymodigheter och har tillräckligt med problem med micron för att ens våga titta åt en dator. Sådeles heller inget väl fungerande internet i närheten, bara en enormt seg uppkoppling via pojkvännens telefon. Han åker dessutom hem i morgon, så det kommer bli total internettorka i några dagar. (Om jag inte får för mig att fly det här mygghålet tillsammans med honom.)

I vilket fall som helst fortsätter jag spinna. I söndags spann jag på gotlandsull på min Louet, i går värmlandsull på min Kunderts-slända och idag hämtade jag in momors gamla spinnrock från vedboden och fortsatte med värmlandsullen. Det kommer inte bli fråga om någon massproduktion så länge jag är här ute på bonnvischan, men så snart jag kommer hem, då jäklar!


SINCE ONE DAY I'm out in the Swedis "outback". My mothers childhood home needs a makeover and the family stands for the make up. My granny who still lives in the house isn't that good at the new electroic-technical stuff. She got enought of trouble with the microwave oven to even think of things like computers and dial ups. In other words: she got no internet connection. The only thing I have is a extreamly slow intenet connection throught a phone SIM-card.

Anyway, I go on spinning. On Sunday I spun Gotland fiber on my Louet, yesterday it was Varmland  fiber on my Kunderts drop spindle and today I picked up my grannys old spinning wheel and continued with the Varmland fiber. It won't be any mass production for the nex couple of days, but as soon as I get home there will be a hell lot of spinning!
Tour de Fleece dag 3


Tour de Fleece dag 2


Tour de Fleece dag 1

6 comments:

  1. Vill du jag skall hälsa på dig i obygden?

    ReplyDelete
  2. Vad kul det är att följa dig i Tour de Fleece!

    ReplyDelete
  3. Tjusigt! Cyklisterna klagade ju på bansträcknigen och struntade i spurten vad jag har förstått, men du verkar ha spurtat hela tiden.
    Och som tidigare sagt, många textila intressen är riktiga materialsporter!
    Kör hårt!
    Anna

    ReplyDelete
  4. Kul med ordlekar som Tour de Fleece!

    Aha, du gillar cykling på riktigt! Det ser helt livsfarligt ut, tycker jag, men det är väl det som är spännande.

    Bakgrundsbilden du har är fantastiskt vacker, har du tagit den? I så fall var? Det ser ut som Irland, Föröarna el liknande, himla vackert i alla fall.

    Tack för dina uppmuntrande tillrop när jag var på sjukhuset! Nu är jag tillbaka hemma - helt utmattad, men det får gå!

    Kramar
    Agneta

    ReplyDelete
  5. Lilian: Ta du och krya på dig istället!

    Anna: Tack! Ingen spurt här men lagom för att få något gjort :)

    Agneta: Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Bakgrundsbilden är (pinsamt nog?) en av Bloggers bakgrundsalternativ. Men det är den typen av landskap jag gillar mest, så det fick bli den. Ingen av mina färöbilder verkade passa...

    ReplyDelete
  6. Hon som stickar: Tack. Fast man känner sig onekligen lite i lä från alla på Ravelry som bloggar om sina fina färgstarka garner. Här är det bara naturfärger som gäller för tillfället.

    ReplyDelete