Wednesday, July 28, 2010

Smakkombination

JAG KANSKE BÖR tillägga att min avmönstringstradition bara är till för att tillfredsställa vissa smakbehov man kan få efter några veckors total avhållsamhet. Att dessa olika smaker inte passar ihop för fem öre väljer jag att bortse från, men det är inte något jag rekommenderar för en mysig hemmakväll. Faktiskt. Ostbågar och vin smakar blä ihop.


I MAY ADD that my signing off ritual only is a way to satisfy some special needs you may get after a few weeks of total abstemious. The fact that these flavours don't taste good together is a fact I just choose to ignore. But it's definitely not something I would recommend if you're going to have a cosy Friday night in the sofa. Cheese doodles and red wine taste bad when mixed.

7 comments:

  1. :) Det skulle vara jätte kul att träffas någon dag. Jag är mest i Gbg nu för tiden också och eftersom jag är sjukskriven har jag inte för mig något speciellt på dagarna.

    Så jag säger du? En liten fika-träff med medtagen stickning/virkning?

    ReplyDelete
  2. Absolut! Jag är på! Om du vill kan du rota fram lite "skräpgarn" lagom till en barntröja så stickar vi en barntröja som prov på det där mönstret du hade. Eller ja, börjar på den i alla fall :)

    ReplyDelete
  3. Så rart av din kille att komma ihåg vad du behöver när du går i land! Full poängpott på det!
    Kramar

    ReplyDelete
  4. Haha! Ja, det låter inte som någon god kombination faktiskt. Mörk choklad och vin kan vara riktigt bra däremot :))

    Har sågat av min slända en bit som du sa, och spunnit en stund idag. Det går riktigt bra nu faktiskt - och är grymt kul!

    ReplyDelete
  5. Det gick! :) Inte för att det gör någon nytta eftersom jag inte har någon spole att byta med men nu finns det ju faktiskt en vits med att börja leta efter en.

    Tack för idag! Det var grymt kul!

    ReplyDelete
  6. Jag hade för mig att ostisar och rödvin var ok...

    När jag var yngre åt jag dill/gräslökschips med bearnaisesås OCH sötlakrisglass! Leddes in på den vägen av en dåvarande vän. Idag skulle jag nog tack nej :-)

    Ps. Tack för din snälla kommentar på min blogg :-)

    ReplyDelete
  7. Agneta: Ja, han fick några poäng där :)

    MiA: Jag har hört att öl och mörk choklad är gott ihop. Fast jag har inte testat.

    Sara: Fint! De brukar vara gängade åt "fel" håll. Hoppas du hittar fler spolar!

    Garntrollet: Kanske beror på vilket rödvin man dricker... Apropå konstiga smakkombinationer hade jag en kompis som åt mitten (bara mitten) av kanelgrifflarna doppade i amerikansk dressing. :P

    ReplyDelete