Wednesday, July 21, 2010

Skam den som ger sig

 

I VILLERVALLAN EFTER det plötsliga beskedet om påmönstring bröt jag mot alla mina tidigare principer. Istället för att yra runt som en galen höna, satte jag mig ner och tvinnade ihop trådarna jag åstadkommit hittills i Tour de Fleece. Det landade på 550 gram tretrådigt garn på totalt 661 meter. Det är jämnare än vad jag trodde att det skulle bli och jag är faktiskt stolt över vad jag åstadkommit.

Men jag har itne nått mitt mål på 800 garn under racet. Jag inser att jag inte kan ta med mig spinnrocken ombord och gotlandsullen jag kardat är inte lämplig att ta med den heller. Men trots att jag byter miljö, spinnverktyg och fiber, tänker jag inte ge upp. Det är bara fyra dagar kvar av Touren, men det finns en chans att jag klarar det i alla fall. Om jag ligger i. Ordentligt.

Sa jag att jag var en tävlingsmänniska?


IN THE CONFUSION after the sudden information about my on signing, I broke all of my earlier principles. Instead of running around like a madman, I sat down and started to ply the singles I've produced so far in the Tour de Fleece. It landed on 550 grams of 3-ply and a total length of 661 metres. The yarn is more even than I ever hoped fore and I'm actually proud of what I've accomplished.

But I haven't reached my goal of 800 grams of yarn during the race. I do realize that I can't bring the wheel or the fibre (those batts Gotland wool batts are not suitable for transportation). But despite change of environment, spinning tools and fibres, I won't give up. It's only four days left of the race, but there's still a chance that I can make it. If I work hard. Really, really hard.

Did I say I'm a competitive person?

3 comments:

  1. Det ser verkligen jättefint ut. Nån dag ska jag lära mig att tvinna. Kanske på sticklägret? ;-)

    ReplyDelete
  2. Sjömannen, du har en award att hämta på min blogg! http://hillevisthreads.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hej
    Jag hittade upp din blogg. Spännande projekt du har på gång. Jag kommer definitivt följa dig och din projekt. Kul! Var lite nyfiken på egentillverkningen av garn. Har du gått på kurs eller är du egenlärd. Jag var sugen på en kurs, ngt tips?

    ReplyDelete