Thursday, July 29, 2010

OT: Älska eller hata internet

I DAGENS GÖTEBORGSS-POSTEN kan man läsa ett en styrman och före detta lärare på Chalmers haffats med sin segelbåt full av 1,4 ton kokain i Västindien. Man säger inte vem det är, men man lämnar en hel del uppgifter som gör att vissa personer kan uteslutas och andra till sist ringas in.

Jag känner inte personen i fråga. Inte killen heller. Likväl tog det inte mer än några timmar innan killen hade personens styrmansbehörighet (utfärdad av Sjöfartsverket), med namn, personnummer och foto, i inkorgen. Ska man älska eller hata internet?


IN TODYAS GOTHENBURG DAILY (free translation) you can read about a ship officer and former teacher at Chalmers University in Gothenburg, are caught with 1,4 tons of cocain in the Carebean. They doesn't publish the name, but gives enough information for some people to recognize him righ off.

I don't know the man. Neither does my boyfriend. Yet it only took a few hours before he got the mans officer licence (issued by the Swedish Maritime Administration) complete with name, social security number and photo in his mail box. Does that mean that you will love or hate internet?

4 comments:

  1. Jaaa, det är en bra undran.....
    Förargligt att åka fast med den lasten, det hade nog inte kalkylerats med det.
    Men bra att man tog dom iaf. Jag har för mig att jag hört att det inte är bra med för mycket droger. Skojar!
    Vilka garner.
    Jag är så imponerad över att du kan spinna och färga och allt, bara så där.
    Nä, du är ingen dålig människa som skänker alster i akryl. Dit kläderna kommer har man nog inga resurser att tvätta ull, men akryl går bra!
    Så tror jag.
    Agneta kram

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Jag virkar också välgörenhet i akryl, fast bara för att de särskilt bett om det - fick jag välja skulle det bli naturfiber :)

    Jope, det hjälpte att både såga av pinnen på sländan och göra en skåra i den. Tack för tipsen! Jag vägde den också och jämförde med sländorna på spinspiration, och den är nog i tyngsta laget - men det funkar ju bra så jag köper ingen ny just nu. Egentligen har jag alls inte tid att spinna, för jag behöver virka kramis-kaniner och sticka mössor till affärerna, men jag försöker ta mej en stund varje dag.

    Vill gärna ha spinnsällskap någon dag framöver när det blir lite lugnare och jag har fått mina ullgarner!

    Ha det gott!
    MiA

    ReplyDelete
  3. Eh... vad skrev jag nu då...? Det är ju ullfiber jag har beställt - inte garn :))

    ReplyDelete
  4. Agneta: Hö, du får dra dig ner mot Götet någon gång så tar vi en snabbkurs i sländspinning. Du har säkert fina blommor i din trädgård som man kan färga med :)

    MiA: Skönt att det är fler som kör med akryl. Undrar just varför det ska vara så "fult" att använda det... Snobberi?

    Spinna kan vi göra när som helst, även i höst. Vi hörs! :)

    ReplyDelete