Thursday, July 1, 2010

Garnmissbrukare, du är inte ensam

JAG BRUKAR NÄMNA att jag har en hel del garn... Få (om ens någon) har sett allt, men tja, det kommer räcka ett tag om man säger så... Därför känns det så skönt att veta att man inte är ensam.

Jag trillade nämligen över en blogg där tjejen varit modig nog att visa upp sin garnsamling... Så för er som känner er ensamma i ert garnmissbruk, ta en titt hos Olebrumm.


I SOMETIMES MAKES hints about my large amount of stashed yarn... Few (if anyone) have really seen it all. Well, it will at least last for some time... (As in years.) That's why it feels so good not to be alone.

I found a blog where the girl have been brave enought to show her stash. So, for all of you that are feeling lonely in your addiction, take a look at Olebrumm. (Written in English.)

6 comments:

  1. Mohahahhaaaa, nästa gång min man säger pip ska jag hänvisa hit! *SING HALLELUHJA*

    ReplyDelete
  2. Hm, jag tycker nog inte att det var så farligt ändå.. jag skulle inte våga dra fram allt mitt (om inte min sambo skulle befinna sig på en annan kontinent ett par dagar)... lägger man till allt annat material (tyger, brodermaterial, symaskin, overlock, vävstol, stickmaskin... öhh) så inser man varför man borde bo på landet i ett stort hus!

    Gillar din blogg, fast jag inte vågat mig på att spinna ännu.
    //Anna

    ReplyDelete
  3. Honsomstickar: Ha ha! Tyvärr fungerar det inte för min pojkvän. Han vet hur många lådor jag har och Olebrumm ligger i lä... :)

    Anna: Tja, det är en tröst för mig även om jag (liksom du?) är lite värre. Annars är alternativet till att bo i stort hus att helt enkelt sälja av lite. (Men det går ju inte, man har ju hunnit fästa sig vid det!)
    Och tack för vad du skrev om bloggen. När det gäller spinningen... Om du har problem med för mycket garn nu... Glöm spinnandet för det är beroendeframkallande! ;)

    ReplyDelete
  4. Jösses, det är sant! Jag får verkligen försöka hålla mig ifrån spinning (dock inte som träningsform) för hujeda mig vad det skulle torna upp sig! Varenda litet misslyckat nystan skulle få existensberättigande som "det är ju mitt första", "mitt lila-turkosa", "mitt enda i bomull-alpacka" osv.

    Fö besökte jag tre garnaffärer igår. Handlade bara i två minsann! Rea är min ursäkt...
    //Anna

    ReplyDelete
  5. Anna: Och det blir bara värre, för när man väl insett hur kul det är med ull, nöjer man sig inte med de fina topsbanden, då vill man ha råull och köper man råull måste man ha en kardmaskin... Och så vidare...

    Jag trillade för övrigt också dit på garnrea i går. Farligt farligt.

    Är det du eller Emma som bor i Borås?

    ReplyDelete
  6. Kardmaskin låter också farligt... det är jag som bor i Borås, ett stenkast från textilmuseet så jag kanske skulle kunna snacka in mig där och låna maskiner av större format?

    //Anna

    ReplyDelete