Saturday, July 31, 2010

Före detta fårklädsel




FÖR NÅGON MÅNAD sedan fick jag tre säckar med fårfällar av min före detta hyresvärd. Han brukar bränna dem. Synd, tycker jag. Nu måste jag säga att många av de där fällarna nog hade gjort mer nytta på ett bål än i min spinrock, men några guldkorn fanns det. Som den sista fällen som jag tvättade idag. Den var nästan helt ren och hade långa mjuka fibrer med korkskruv. Det ska bli riktigt kul att prova att spinna från den.


A MONTH AGO, I got some garbage bags loaded with fleeces from my former landlord. He use to burn them wich I think's a shame. I have to admit that some of the fleeces would be better to burn than spin yarn out of, but there were still a few pices of gold. Like the last fleece I washed today. It was almost clean and had long soft fiber with corkscrew locks. It will be really fun to spin it!

2 comments:

  1. Åh.. såna korkskruvsulliga skinn är sååå vackra!

    ReplyDelete
  2. MiA: Ja, men det här är bara korkskruvar utan skinn. Men de är fina ändå :)

    ReplyDelete