Wednesday, July 7, 2010

Finn fem fel eller Tour de Fleece dag 5


Vem har sagt...




...att man måste karda ullen innan man spinner?

TOUR DE FLEECE dag 5 blev testspinning av nytvättad men okardad ull. Det är andrasorteringen, den jag skulle ha slängt. Men man måste ju testa och jag hade aldrig spunnit okardad ull innan. Nu har jag och det var kul som attan.

TOUR DE FLEECE day 5 was filled of test spinning of newly washed but not yet carded wool. The second selection, the one I would have passed on to the garbage bin. I've never tried to spin uncarded wool before, but now when it's done, I will most likely do it again. It was so fun!

2 comments:

  1. Är det inte lite inne att spinna okardat? Jag har också varit på landet på slätta, och där spanat in mormorsmors spinnrock. Kan jag maila dig lite bilder så att du kan avgöra om det är något för min framtida spinnkarriär?

    //Anna

    ReplyDelete
  2. Anna: Det kanske det är, jag vet inte. Skicka över bilderna så tar vi en titt :)

    ReplyDelete