Thursday, July 29, 2010

Fiberboom


HUR KOMMER DET sig egentligen att man blir lika glad och överraskad varje gång postavin diper ner på hallgolvet. Även när du vet att du beställt något?

Monsterbeställningen från World of Wool trillade in i går. Totalt 5,4 kilo fiber. (Bör kanske tilläggas att vi var flera stycken som beställde samtidigt, allt är inte mitt.) Det är som julafton mitt i sommaren. Trots att man betalt för det. Visst är det konstigt?




ISN'T IT FUNNY how you always get both happy and surprised when the mail dispatch note drops down in your hallway? Even when you have ordered it and know that it will be coming?


Yesterday the monster order from World of Wool arrived with a total of 5,4 kilos of fibres. (No, it's not all mine, we were a bunch of people who ordered at the same time.) It's like Christmas in the middle of the summer. Even thought I've paid for it. Strange, isn't it?

11 comments:

  1. Åhh, vad spännande det skall bli!!!!

    Särskilt dom där konstiga "duttarna" jag beställde

    Kram & Tack

    ReplyDelete
  2. Underbart! Jag älskar att få sånna där stora paket med fibrer :) Trots att jag har hela garderoben full med ull. Får vi veta vad som var i lådan också?

    ReplyDelete
  3. Min härvel klickar också, men på vart 60:onde varv... . :-)

    ReplyDelete
  4. Åh vad jag ser fram emot att klämma och känna! :-D

    ReplyDelete
  5. Du kan väl maila mig din adress så skickar jag över lite Kool Aid, färga ull är toppen skoj. Enda "nackdelen" är att man blir godissugen av lukten :P Kool Aid luktar mums!
    stikomaria (at) gmail punkt com

    ReplyDelete
  6. Lilian: Ska jag avslöja vad som ligger i din botany bag eller vill du vänta och se?

    Emmy: Det ska vi nog kunna ordna. När jag vågar erkänna hur många kilo av de fem som är mina... :S

    Annika: Grattis, du har en klickhärvel! :) Hoppas du kommer bra överens med den, jag gillar min starkt. Den är min mormors mors. Släktklenod de luxe! :)

    Maria: Mejl is on the way :) Tack!

    ReplyDelete
  7. ElsieoViola: Din falkland ser väldigt trevlig ut. För att inte tala om den blandade merion. Ångrar nästan att jag inte köpte lite sånt jag med. Du kommer ha störtkul med det där!

    ReplyDelete
  8. lilia: Då kan jag ju avslöja att 80-tal är en bra beskrivning av den där påsen. Och tidigt 90-tal a la neonfärger. Och så lite silke på det. :)

    ReplyDelete
  9. UHA

    Får nog försöka ta mig till Göteborg snart

    ReplyDelete
  10. i know . i'm back from berlin and there is a packing waiting by mine neighbours. i know what is but i really want too see and feel it.

    nynke

    ReplyDelete