Friday, July 9, 2010

Dåliga ursäkter slutar alltid i shopping


För någon vecka sedan smög jag iväg till Tummelisa. Min förevändning var att jag skulle byta ut ett par Knit Pro-spetsar som inte är helt riktiga, men jag var extremt väl medveten om rean. Och jäkligt sugen på att testa på bomullsgarnet Catania. Självklart glömde jag spetsarna och köpte istället alldeles för många nystan Catania. Det ska bli en virkad tröja inspirerad av den här.

Jag har hur som helst påbörjat tröjan och så här ser det ut so far...


ONE WEEK AGO I sneaked out to visit my LYS Tummelisa. My excuse for this was a bad Knit Pro needle copy that I wanted to change. But, I was also extreamly aware of the sale. And damn qurious about the cotton yarn Catania. Of course I forgot my needles at home and bought too many balls of Catania instead. They're supposed to be a sweater inspired by this.  I've started the sweater and soo far it look like this. (The picture above)

7 comments:

  1. Underbara färger! Förstår om du hade svårt att låta bli att köpa...alldeles för många ;-)

    ReplyDelete
  2. Åh, men ngt sådant hade jag velat virka! Då kanske tom jag hade fått upp sugen lite... Känner mig dock lite osäker på att virka tröja på frihand, hade velat ha ett mönster...

    ReplyDelete
  3. Hi hi!!! Jag förstår precis om du inte kunde hålla dig, jag hade gjort precis likadant! Är det rea så är det!
    Ha det bäst!

    ReplyDelete
  4. Åhhh, vad jag blir sugen!!!! UHA

    Och hon som stängde för semester för bara några timmar sedan!!---suck

    ReplyDelete
  5. Fint garn, klart man måste passa på.....säger jag som har en hel skrubb med gamla garner som jag inte vet vad jag skall ha dom till.....men en dag så!
    Trevlig helg,
    Agneta kram

    ReplyDelete
  6. Åhå, en till med skruvat minne :) Kul att vi är fler!

    ReplyDelete
  7. Fru Purjo: Har upptäckt att det är roligare att handarbeta med kul färger :)

    Linda: Om du ger mig dina mått kan jag skriva ner mönstret anpassat för dig. Så du har ingen ursäkt ;)

    Renée: Vi kanske är hopplösa fall?

    Lilian: Ha ha, dålig koll?

    Snäckskalsdalen: Tja, du kan sälja dem på Tradera eller ta upp stickandet igen. Sticka babykläder är ju kul, snabbt, litet och sött. Och så kan man skicka det till Stickhjälpen :) Eller så kan du donera garnerna till Stickhjälpen, så stickar någon annan kläder av det.

    Hillevi: Konstigt att sånt tröstar, inte sant? :)

    ReplyDelete