Thursday, June 3, 2010

Seriöst mycket ull




DET HÄR ULLEN kommer från ett får

Och nej, det är inget monsterfår. Fällen har tänjts ut lite i hanteringen, men den hade faktiskt fungerat fint som sovunderlag, för tjock är den.

Här kan du se före- och efterbilder på fåren. Och nej (igen,) får ska inte se ut så. Den förre ägaren vanskötte dem. De har det mycket, mycket bättre nu.

Och om du undrar hur mycket ull jag kommer ta med mig när jag åker hem i morgon, är svaret nästan ingenting. Visst finns det massor av material, men det mesta helt oanvändbart. Tänkt dig själv att inte duscha eller byta kläder på två år...(För det var så länge sedan fåren klippts senast) Du kommer bo i pansar. Det har fåren också gjort.Need to say no more.

6 comments:

  1. Stackars djur som blivit vanvårdade :(

    Men härligt att de nu har hamnat rätt och får den skötsel de behöver :-)

    ReplyDelete
  2. Skönt att de fått ett nytt hem... Synd att så mycket går till spillo. Fast de får ju nytt, tack och lov!
    Ha det bäst!

    ReplyDelete
  3. Lilian: Låter som om det är US army next för dig. Uha!

    Fru Purjo: Så sant!

    Renée: Om du hade sett ullen hade du helt glömt "spillo-tänket". Men visst, jag kan hålla med dig. Har tagit med lite hem, ska se om det går att göra något vettigt av det.

    ReplyDelete
  4. Vad menar du? Skall jag sticka brynjor.-----?...:-))

    ReplyDelete