Tuesday, June 22, 2010

Please make those fit socks (but they didn't)


Please make those fit socks (but they didn't)


Mönster: Sockor med istickad häl. Finns att hitta hos Dödergök eller i Elisabeth Zimmermans böcker.

Garn: Fame Trend, Marks & Kattens
Vikt: 55 gram

Stickor: 2,5 mm
Upplagt: 60 maskor, minskade till 56 en bit ner på skaftet.

FAME TREND KOMMER aldrig bli något favoritgarn. Men jag har 45 gram kvar och kommer med största sannolikhet ge mig på ett nytt par framöver. Då med stickor 2,0 mm och något färre maskor. Jag vill att sockar ska sitta tight, Please make those fit socks gör det inte. Kommer högst troligen doneras till min mor inom en snar framtid.


Pattern: Socks with changeable heel. Pattern to be found in Swedish at Dodergok or in Elisabeth Zimmermans books.
Yarn: Fame Trend by Marks & Kattens
Yarn used: 55 grams
Needles: 2,5 mm
CO: 60 stitches decreased to 56 on the leg.

FAME TREND IS never goint to be a yarn favourite but I got 45 grams left and will most likely try to make a new pair further on. Then with 2,0 mm neeldles and less stitches. I want a sock to have a snug fit, Please make thsoe fit stocks don't have that. Those will proabably be given to my mother.

3 comments:

  1. Dom ser ju väldigt fina ut.....men det är klart, är dom pöösiga, då är det ju inte så bra! Förra vinterna fick jag för mig att prova på om jag kunde sticka vantar och det gick hyfsat. Blev sugen på att prova sockor nu när jag ser dina för jag tycker dom ser väldigt fina ut!

    Kramar från Agneta

    ReplyDelete
  2. Tack för att du uppdaterade mig på Svensk lag hihi Då ska jag minsan lägga ut mönstret!
    Kram på dig,

    Susanne

    ReplyDelete
  3. Snäckskalsdalen: Det är inget fel på passformen, det är bara jag som använt för stora stickor. Testa mönstret hos Dödergök, det är lättstickat och bra beskrivet.

    Frualbertsson: Lite vett och etikett och så kan man kanske säga vems mönster man utgått från, men ingen polis lär haffa dig :)

    ReplyDelete