Thursday, June 10, 2010

Nya favvomuggen



MARIA I VISBY, TACK!

Jag hämtade ut paketet i helgen och har hunnit testa muggen ordentligt. Den har snabbt kickat ut min rebellmugg ur favvokonkurrensen och tronar nu ensam på förstaplatsen. Garnet kommer få ligga till sig lite, men teet är provsmakat och jag gillar det! Och kortet var suveränt, skrattade högt när jag läste det!


MARIA IN VISY, THANK YOU!

I picked up the present during the weekend and have been given good chanses to try out the mug. It has quick and easily thrownd down my rebel mug from the favourite spot and are now to be seen as the lonely ruler. The yarn will be put aside for some time until I know what to make out of it, but I tried the tea and liked it! And the card was great, I laughed out loud when I read it!

(This is a part of a swap where you're supposed to send a coffe cup or a mug and some yarn to someone you don't know. It's arranged by a Swedish web site called stickamera.se.)

The text is telling: 
"We don't call sheeps "sheep" on Gotland. 
No, sheep is called lamb and lamb is called lamb kids
...and those who won't understand this are called stupid."
(Actually it's not stupid but a Swedish word for "sheeps head" that is used as a synonumos for idiot, when someone do something wrong and foolish.)

5 comments:

  1. Underbara färger på garnet...helt i min stil :-)

    ReplyDelete
  2. Tycker oxå färgerna var jätteläckra! Vad ska du sticka av det?
    Ha det bäst!

    ReplyDelete
  3. Va kul, exakt samma muggar finns hos oss! Inköpta på en liten presentaffär i Holmsund för ca 15 år sedan.

    ReplyDelete
  4. Kul att du gillade paketet, alltid lika spännande att hitta på till någon man inte känner!!

    ReplyDelete
  5. Fru Purjo: Jag håller med dig! Jag gillar orange, men jag kan inte riktigt förklara varför för det känns alltid som en hopplös färg att sticka i. Kanske därför jag vill göra det :)

    Renée: Vet inte riktigt än... Funderar på om man kanske skulle göra en mössa av det orange garnet. Eller ett par tovade vantar, kanske? (Inget somrigt i sikte)

    Stina: De är himla goa att hålla i. Och lättvälta :) Men, de har rätt känsla och det är det som räknas!

    Maria: Det bästa är att man alltid blir överraskad! Hoppas du fått ett fint byte du med! Kul att du kommenterade, fick inte din adress så det hade blivit detektivarbete för att kunna skicka tackkort :)

    ReplyDelete