Saturday, June 5, 2010

Mer rutor


MER MORMORSRUTOR. Vad det ska bli vet jag inte. Ett kudfodral? En babyfilt? En axelvärmare? Undrar vad det är med mormorsrutor som gör att jag fortsätter göra dem. Kanske är det den meditativa känslan? Eller att de är så enkla? Att de blir klara for?

MORE GRANNY SQUARES. But, I don't know what to do with them yet. A pillow cover? A baby blanket? A shrug? I wonder what the thing about granny squares is, why I keep on making them. Maybe it's the meditative feeling? Or the simpleness? Or the fact that they are fast made?

4 comments:

  1. Hej!

    Jag har också kommit in i ett stim med mormorsrutor OCH små blommor OCH jag har en vision om en fantastisk pläd att ha när jag sitter på verandan och virkar ÄNNU FLER mormorsrutor.

    Jag tror jag virkar dom för att man kan göra annat samtidigt, åka tåg, buss eller se på tv, man kan prata....jaa och så är dom fina.

    Dina är så fräscha med det röd vita! Jättefina!

    Ha det bra, kram
    Agneta

    ReplyDelete
  2. Du kanske kunde göra kuddar/plädar och sälja? Tror att det finns många där ute som inte kan virka som vill ha en pläd eller kudde. Allt stickat och virkat har ju blivit så himla populärt! Halsdukar och sjalar av mormorsrutor är ju oxå häftigt!
    Ha det bäst och hoppas ni har sol!

    ReplyDelete
  3. i have the same problem. so i make blanckets a give the away as gifts. but now i'm thinking to goo too markets a but them in the sale.

    nynke

    ReplyDelete
  4. Snäckskalsdalen: Vi kanske borde starta anonyma mormorsrute-missbrukare? :)

    Renée: Visst kan man sälja, men man får aldrig igen för allt arbete man lagt ner. Många av de som säljer handarbete (på hobbybasis) får nätt och jämt ihop till materialet. Då ger jag nästan hellre bort det :)

    Nynke: I like the idea of giving away the stuff you make, but selling them causes problem as people never get how many hours you have spent making it and never wants to pay for it. If you're going to sell your things, make sure you get paid well for it! :)

    ReplyDelete