Thursday, June 17, 2010

Köpstopp: Jag ger upp

Det här är ett öppet brev till Lilian
(Tjejen jag kom överens om att inte köpa fiber eller garn på en månad med)

Kära Lilian, 

Förlåt mig, ty jag har shoppat. Först var det provpaketet från Fale Artut som jag systerligt delade med dig. Sedan var det bamsepaketet som egentligen inhandlades för kardmaskinen och sedan bara
råkade innehålla lite ull. (Spelar säkert ingen roll att jag försäkrar att det var kardmaskinen som lockade.) Och idag var det en ny (begagnad) spinnrock. Jag är totalrökt som non-fibershopoholic. Jag får nästan inte plats i mitt arbetsrum längre. Och det är tamejfan helt jävla sant. 
Så jag ger upp, erkänner att jag har totaltorskat.
Den syndande sjömannen

PS. När ska vi göra monsterbeställningen på World of Wool?
PS2. Är det en förmildrande omständighet att spinnrocken är en Louët och att jag inte betalade mer än du gjorde för din?
Till alla andra, det kommer bilder en dag framöver. Köpstoppet var tänkt att hålla en vecka till, fram till midsommar, men jag ger upp. Jag är inte bra på att inte spendera pengar. Men, det bör påpekas att jag inte köpt ett enda garnnystan. Faktiskt!


This is an open letter to my friend Lilian:
(The girl I made the non-shopping agreement with)

Dear Lilian, 

Forgive me as I have been shopping. First it was the test package from Fale Artut, (Swedish link) wich I shared with you as a sister. Then it was that huge package where I was out for the carding machinie and just happend to get some wool at the same time. (I guess it doesn't matter if I promise you that it was the cardin machine that was the "thing".) And today I bought a new (used) spinning wheel. I know I'm totally smoked as a non-fibershopper. And I barely have space enought for myself in my hobby room right now. And that's sadly the thruth. 

So, I give up and
admit that I have crashed.

The sinful sesaman

PS. When are we supposed to do that monster order from World of Wool?

PS2. Does the spinning wheel seem like a smaller sin as I tell you that it's a Louët that I didn't pay more than you did when you bought yours.


To all you others, there's going to be pictures further on. The non shopping agreement were supposed to last another week, but i give up now. I'm not good at not spending money. But I haven't bought a single skein of yarn, and I'm proud of it!

8 comments:

  1. Jag är glad att det finns andra förtappade själar! Och jag vill tillägga att jag är SJUKT avundsjuk, både på ditt kanonfina arbetsrum och på din nya Louët. SJUKT!

    ReplyDelete
  2. Så gick det med det! Shoppas måste man dock!
    Agneta kram

    ReplyDelete
  3. Och fy skäms för att du leder mig till så syndiga sidor! Jag måste be om löneförhöjning! :-O

    ReplyDelete
  4. Haha. Så länge man inte köper garn har man väl inte brutit något köpstopp :-P Ull kan man aldrig få för mycket av. Och en spinnrock...!

    ReplyDelete
  5. Ha ha haa! Ja ni är ju missbrukar bägge två. Ständigt spenderarbyxorna på...! =)

    ReplyDelete
  6. Duktigt att du inte har köpt något nystan iallafall! Så egentligen har du väl inte brutit något löfte om du nu inte har köpt något färdigt garn, eller?
    Jag förstår dig precis... man kan bara inte hejda sig ;-)

    ReplyDelete
  7. Köpstopp blev köptopp precis som omgivningen väntat------:-))

    Vi kan ju vara vänner ändå!

    kram

    ReplyDelete
  8. Therese: Om jag säger att jag funnit tröst på din blogg det senaste, tror du mig då? BFL... Alla pratar om det och jag har aldrig testat! :´(
    PS. Kan rekommenderar WoW. Det tar två veckor för grejorna att komma fram, men de har bra priser och bra varor. DS. :)

    Snäckskalsdalen: Ja, eller inte. Men det är jäkligt svårt att stå emot! Men jag gjorde i alla fall ett ärligt försök. Det kom bara för många bra erbjudanden i vägen... :/

    Emmy: Det värsta med det här köptsoppet var att det INKLUDERADE fibrer. :S

    Linda: Tror du mig om jag säger att din mor är värre? :P

    Renée: Ja, det var ju det där med att fibrer var inkluderat i köpstoppet. "Tyvärr" eller "som tur var" beroende på hur man ser det. Fast garn ska jag nog kunna låta bli framöver också. Sådant kan man ju spinna? :P

    Lilian: Tala för dig själv! En annan har ju karaktär! I vanliga fall... :S (Friends forever)

    ReplyDelete