Saturday, June 12, 2010

Hur man får uppmärksamhet enligt Frasse 2

JAG HAR INTE varit hemma så mycket det senaste dagarna. Det märks på katterna. Särskilt på Frasse. Men medan jag försöker slappna av med lite virkning, vill Frasse ha massor av uppmärksamhet.

Jag anar att han ändrat taktik. Sist ockuperade han min virkning genom att helt sonika lägga sig på den. Han nöjde sig inte med det idag. Idag försökte han döda den.


I HAVEN'T BEEN home much lately and I can see it by the acts of my cats. Especially Frasse. As I try to relax with some crocheting, Frasse wants attention.

I can see that he has done some changes in his tactic. Last time he simply laid down on my work. Today he tried to kill it.

13 comments:

  1. Är sjalen död nu...eller finns det hopp för den? :)

    Söt katt...fin färg :)

    ReplyDelete
  2. hahahha oj vad jag känner igen mig:D mina katter tar min virknålsrulle (krokad) och lägger den någon annanstans, då blir det svårt att virka när virknålarna är borta:D

    ReplyDelete
  3. HAHAHA!!! Syrrans katt gör likadant fast han klättrar in bland hennes sladdar bakom dvd:n och ljudanläggningen och så biter han på sladdarna tills dom är av! Syrran kan bli helt galen på honom!
    Hoppas du fick liv i sjalen!

    ReplyDelete
  4. UHA

    Cal försöker döda mina nystan när jag tvinnar mitt spunna garn-----

    Det gäller att först och främst ge uppmärksamhet till dom man bor ihop med-----sedan går det att virka, sticka, spinna----eller HUR??!

    ReplyDelete
  5. Jag gillar särskilt att du hade sådan sinnesro att du ställde dig och fotograferade i stället för att få ett nervöst sammanbrott (vilket ungertecknad hade fått) !! :-D

    ReplyDelete
  6. mine work is also stolen by my kitty cat see is sleeping under it now.

    nynke

    ReplyDelete
  7. med den iver Frasse går lös på bytet skulle man tro du har varit borta minst ett halvår ;)

    ReplyDelete
  8. Fru Purjo: Det finns helt klart hopp om sjalen! Som innekatt har Frasse inte riktigt fått in den dödande tekniken. Dödsstöten är lite rostig...

    Linn: Kan tänka mig att de tycker att den är go' att bita i och go'a saker vill man ju ha för sig själv :)

    Lilian: Jag hejjar på Cal!

    Renée: Ta i trä, men katterna har hållit sig borta från sladdarna än så länge. Däremot vässar de klorna på golvlisterna. :S


    Therese: Sammanbrotten är (i mitt fall) starkt kopplade till YO och k2tog. Utan sådana, ingen fara. :D

    Nynke: I think that means "give me more attention" :)

    Mia: Riktigt så illa är det inte, men han har blivit bortskämd med att ha folk hemma hela dagarna och nu när vi inte är det blir han... Mordbenägen... :)

    ReplyDelete
  9. Haha. Katter i ett nötskal :)

    ReplyDelete
  10. Emmy: Det är väl det. Och så länge de går på oömma saker är det okej. De har egentligen inte förstört något mer än min soffa och det får ses som okej.

    ReplyDelete
  11. Åh, Frasse! Min favoritkatt! Stackars sjalen, dock... Men kan du inte packa in Frasse och syrran och komma hit med dem? Så får sjalen lugn och ro?
    Klara

    ReplyDelete
  12. Klara: Skit i sjalen och kom hit och gulla med honom i stället! De är inte outhärdliga än... Men E vill till Portugal i början av juli, då behöver vi garnterat kattvakt. Intresserad?

    ReplyDelete
  13. Ja! Eller det tror jag iaf. Måste bara kolla när början av juli är. Lite snurrigt nu. Återkommer.
    Klara

    ReplyDelete