Wednesday, June 2, 2010

Gröngöling in action


MER FÅR, MER sax, mer bråk. Några av tackorna som redan blivit klippta, behövde finjusteras. Lite tilljämnande i pälslängd och lite mer kapande på buken, det området som helt klart är svårast att komma åt när man inte behärskar få-fåret-att-sitta-på-baken-greppet. Det gick bra idag med. Linda säger att jag är en naturbegåvning och egentligen är jag lite för blyg för att ta det till mig, men det gick faktiskt ruskigt bra. Och får är ganska trevliga djur. Och idag fastnade jag dessutom på bild.

PS. Det är min bak. DS.

[The text will be translated in the end of the week.]

4 comments:

  1. Hur många får har ni klippt nudå?

    Går någon av ullen att använda?
    Har du kommit på ännu, vad du vill beställa till din stash?

    kram till 3 duktiga tjejer

    ReplyDelete
  2. Heja, det ser så roligt ut!

    ReplyDelete
  3. Naturbegåvning är bara förnamnet! Jag är SÅ imponerad, du är så duktig både på att klippa och på att hantera fåren!!

    ReplyDelete
  4. Lilian: Beror på hur man ser det. Fyra har blivit av med pansarullen och två har fått lite extra finlir. Visst går ullen att använda, men om du tyckte ullen du fick till skänks var skräpig ska du glömma den här ullen. Och nej, jag har inte tänkt på fiber, jag har jobbat :S

    Therese: Det ÄR roligt! Testa om du får chansen!

    Linda: Tack! Illa att jag inte är lika bra på kids...

    ReplyDelete