Tuesday, June 1, 2010

Debut i fårklippning




EFTER ETT HALVT gatlopp med sex ytterst ovilliga får med påföljande släpa-får-aktion in till själva frisersalongen, startade jag elmonstret till fårsax. Fyrbeningen framför mig ville inte alls vara med. Jag försökte mig på det där få-fåret-att-sätta-sig-på-baken-greppet de stora pojkarna i Nya Zeeland använder. Det sket sig rejält. Bråk, flåsande får, flåsande bonn-wannabee. Sedan måprat, fjäskprat.och nekande bräkningar. Efter många om och men vann jag kampen. (Inbillar jag mig.) Fåret fick stå  upp och jag fick klippa. Fair deal. Fast egentligen tror jag att vi gick ur striden som segrare båda två. Hon för att ha förlorat åtskilliga kilo ull , jag för att jag vågade fånga fåret, tackla fåret, klippa fåret och helt undvika att skära henne i skinnet med monstersaxen. Jag är skitstolt!


PS. Det är inte min bak på bilden. DS.

[English version is coming in the end of the week.]

5 comments:

  1. Det är en högst anonym bak. =)

    Du är fantastiskt duktig Elin!!

    ReplyDelete
  2. Skam den som ger sig... du är ju jätte duktig.

    ReplyDelete
  3. Måste vara hur kul som helst! Speciellt när man gör det rätt och riktigt, alltså avgår med seger! Ska du använda ullen själv? Sen måste jag säga att jag aldrig trodde ens för ett ögonblick att den rumpan var din ;-)
    Ha det bäst!

    ReplyDelete
  4. Linad: Jag är duktig, jag är duktig, jag är duktig... *intarlar mig själv*

    Camilla: Ja, jag börjar nästan tro att jag faktiskt är det... :)

    Renée: UIlen är inte direkt ett ämne för förfining i det här fallet. Den är för skitig. Men lite ska jag ta med mig hem.

    ReplyDelete