Tuesday, June 29, 2010

Crazy Vit - when the bad goes good


RESULTATET AV GÅRDAGENS karflorslek med fjärdesorteringens ull. 59 gram/65 meter snurrigt garn.

När man kardar blir det ibland inte som man vill. Som i går när ullen envisades med att klumpa sig. Antingen kan man plocka ur klumparna, eller så gör man något bra av dem. Eftesom ullen egentligen bara var "skräp", tyckte jag det var en kul grej att använda den ihoptovade ullen -fjärdesorteringen, som jag ändå aldrig skulle ha använt. Antar att jag vill visa att du klarar dig ganska långt på ditt skräp...

(Garnet ser krulligt ut eftersom jag inte hade blött och sträckt det när jag fotade det.)


THIS IS THE result of yesterdays batt play. 59 gram/65 twisted yarn.

As you drum card, it doesn't always go your way. Like yesterday when the wool insisted to lump up. When that happens, you can choose between pickig out the lumps, or make something good out of them. As the wool was considered as trash, I thought it would be a fun thing to use the tangeled wool that I would never use for anything anyway. I guess I want to show that you can make good things out of the bad.

(The yarn looks curly as I hadn't wet it down and streatched it out as I took the picture.)

6 comments:

  1. i love the yarn.
    you make such nice yarns , are you going to sell it.

    nynke

    ReplyDelete
  2. Alltså garnet är ju hur läckert som helst! Fast det är fjärdesortering så är det as-snyggt!

    ReplyDelete
  3. Mums mums!! Garnet ser hel läckert ut. Inte helt olikt Noro Cashmere Island i stukturen. Mumma!
    Du är skicklig som 17! :)

    ReplyDelete
  4. Jätteläckert ju!!! tänk vad man kan göra av gammal vanskött ull...

    Röjsågen längtar efter dig, när kommer ud? =)

    ReplyDelete
  5. Det var det finaste skräpet jag sett någonsin!

    ReplyDelete
  6. Nynke: That comment makes me warm! About selling... Maybe later on. I still don't have the confidence that's needed :S

    Renée: Tack! Ska nog teststicka det någon dag bara för att se om det fungerar lika bra som det ser ut :)

    Maria: Tack, nu rodnar jag!

    Linda: Ja, och tänk vad man kan göra med ull från samma får när den är välskött :D Dejtar gärna röjsågen om en dryg vecka. Hur ser det ut för er?

    Therese: Ha ha, tack. Men du hade inte sagt det innan jag kardade ihop "skiten" :)

    ReplyDelete