Wednesday, June 16, 2010

Berömt, trendigt skräpgarn



JAG STICKAR SOCKAR i Fame Trend (Ravelry-länk)och försöker förtvivlat förstå vad det är med det garnet som gör det så populärt. För jag tycker inte alls om det. Ska man ha tunnt, ojämt garn med lite tvist, kan jag spinna det själv. Eller köpa DROPS Deligth, jag gillar det bättre. Fame Trend går fetbort i fortsättningen.


I'M KNITTING SOCKS in Fame Trend (Ravelry link) and try to what it is with this yarn that make it so popular. Because I dont like it. Not at all. If you're out for thin, uneven yarn with almost no twist, I can spin it on my own. Or buy DROPS Delight, I like it better. Fame Trend is clearly out of the picture from now on.

5 comments:

  1. Jag har inte heller sett storheten med det garnet. Eller med sockor heller för den delen...

    Jag provade att färga med rödbetor för ett par år sen, enligt något recept jag hittade på nätet. Hade garnet i färgbadet i nästan en vecka tror jag. Ger en orangeröd färg. Jag rotade just fram garnet och tror att det har bleknat lite och är orangeare nu än när jag färgade det.

    ReplyDelete
  2. Jag gillar färgkombinationerna. Men det är irriterande att det är så ojämt. Om det där tunna skulle hamna på en häl så skulle det gå hål direkt...

    ReplyDelete
  3. Emmy: Fanken, jag som såg ett kanllrött garn framför mig. Kanske testar jag någon gång...

    Drutten: Tja, det måst erkännas att det är jämnare än DROPS Delight, men tja... Det kanske är att det är så löst spunnet som är grejen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fame Trend och Drops delight är samma garn, spunnet i samma fabrik och delar dessutom lastbil då & då...

      Delete
    2. Åh fanken! Fast det förvånar mig egentligen inte... Har sett ett garn till som har samma färgställning som Delight men som säljs i 100-grams nystan. Undrar om det var från Hjertegarn? Avstår hur som helst numera både från Fame Trend och Delight.

      Har du mer inside information om vilka garner som kommer från samma fabrik, men med olika banderoller? :P

      Delete