Monday, June 14, 2010

Beroende

JAG RÅKADE RAMLA över en annons om ull. Vita värmlandsfår. Kan man ju inte motstå. Eller?

Och om nu ullen skänkes och jag bara betalar porto borde det inte bryta mot köpstoppet. Eller?


I HAPPEND TO see an ad for wool. A Swedish breed that's rather unusual but not yet under the threat of extermination. White wool. Impossible to resist. Or is it?

And when the wool now are given for free and I only pay the delivery fee, it doesn't break the non-shop agreement. Or does it?

7 comments:

  1. Nä, är det till skänks så har du inte alls brutit mot köpstopp. Passa på vetja!

    ReplyDelete
  2. Men---------har du inte redan fått ull upp över öronen??????

    Köpstoppet finns väl inte längre----efter din brytning förra veckan----?..:-))

    ReplyDelete
  3. Renée: Så tänker jag med :)

    Lilian: Om jag inte minns helt fel var det någon som satte sig i bilen och åkte ner till Härryda och hämtade ull. Vad är skillnaden? :P

    Och jo, köpstoppet finns fortfarande. Jag föll igenom men det gör ju inte att det är fritt fram. Eller?

    ReplyDelete
  4. åhhhhhh-------det trodde jag----:-(

    Jag som just fått 5 kg angoraull----:_)

    ReplyDelete
  5. lilian: Så du menar att köpstoppet upphörde redan när du köpte spinnrocken en vecka efter handskakning? Tänk att jag missade det! :/

    ReplyDelete
  6. Men visst gick garn- och fiber-köpstoppet över när du köpte 14 kg ull eller vad det nu var------

    Det trodde jag------

    all jag skicka tillbaka angoran?

    ReplyDelete
  7. Lilian: Har du köpt angoran är det bara att gratulera, och hoppas att du inte betalt marknadspris för det. :)

    ReplyDelete