Sunday, May 23, 2010

Super Mini Cooper Transporter

MIN BROR ÄGER en Mini Cooper, en bil där du sitter som ett dragspel i. När han för några år sedan köpte en vindsurfingsbräda hade vi väldigt roligt åt honom eftersom han envisades med att köra runt med den på Mini-taket. Surfingsbrädan var en bra bit längre än bilen.


Idag bytte han surfingbrädan mot en kajak. Så här ser det ut då. Jag vet inte om det är Minin eller min bror som regerar.


MY BROTHER OWNS a Mini Cooper, a car that make you sit folded. When he bought a wind surfing board a few years ago, we were laughing as he insisted on transporting it on the roof of the Mini. The surfing board was longer than the car.

Today he exchanged the surfing bord for a canoe and this is what it looks like right now. I don't know if it's the Mini or my brother that rules.

4 comments:

  1. Måste säga att lite lustigt ser det ut;). Jag har också haft en sådan och mycket gick det att knöla in, men att frakta surfingbrädor och kajaker det försökte jag aldrig.

    ReplyDelete
  2. HAHAHA!!! Jag skulle så gärna vilja ha en sådan bil. Jag är endast 155 cm så jag skulle passa i en sådan bil. Jag hade en fiat 127 som förstabil och den är oxå en väldigt liten bil. Fast för mig var den perfekt!

    ReplyDelete
  3. hihihi it's a mister bean moment.

    nynke

    ReplyDelete
  4. Anette: Jag vet inte vad du packade din Mini med, men det var knappt så att jag fick plats i baksätet och bagage finns det ju inte... Du måste vara en packkonstnär! :)

    Renée: Hm... Sitkomforten är inte den bästa, men de är coola. Fungerar visst som raggnings-potens-förhöjare. För tjejer också. (Enligt min bror som vrider nacken av sig om det kommer en tjej i en Mini :P )

    Nynke: Mister Bean! You hit the nail on the head! :D

    ReplyDelete