Saturday, May 22, 2010

Överdrivet restgarnsprojekt

EFTER LITE RENSANDE i en låda hade jag inte hjärta att slänga iväg garnsnuttarna.

I DIDN'T HAVE the heart to throw the short strings of yarn away as I was cleaning one of my drawers.

Så jag bestämde mig för att göra en mormorsruta.

So I decided to make a granny square.

Det verkade vara en bra ide - tills jag såg baksidan. Tror inte jag kommer rekommendera projektet för någon så länge personen i fråga inte har en sjuklig längtan att sy in lösa ändar...

It felt like a good idea - until I saw the wrong side of it. I don't think I will recommend it to anyone as long that person just love sewing in the ends...

6 comments:

  1. Det blev fint iallafall! Fast fy fasen för att fästa trådar...

    ReplyDelete
  2. Jag virkar in ändarna när jag börjar på ett nytt varv, då blir det inget att fästa. :-)

    ReplyDelete
  3. Ja fy för att fästa trådar alltså...

    Nya fåren kommer nästa söndag. När kommer du? =)

    ReplyDelete
  4. Renée: Jag säger detsamma.

    Johanna: Problemet med att bara virka fast trådarna utan att fästa dem ordentligt, är att det lätt repas upp. Jag gjorde det misstaget på min mormorsrutesjal och jag tänker INTE göra samma misstag igen, för det tar tio gånger längre tid att fästa om när man inte har något att fästa med :S
    Men om du har ett magiskt trick för hur man får ändarna till att stanna kvar får du jättegärna dela med dig, det är nog fler än jag som skulle vilja få lösningen :)

    Linda: Äh, du virkar ju inte så du behöver väl inte bry dig? :D Jag kan komma nästa måndag :) Om jag får klippa får. Och köra motorsåg :P

    ReplyDelete
  5. jag slänger inte heller spillgarner, gör en mormorsrutefilt av dom, och lappen är INTE fin, men fäster man tråden precis när man sätter dit den, ist för att fästa alla samtidigt så funkar det jättebra:D

    ReplyDelete
  6. Klippa får kan jag lova. Motorsågen är det inte jag som är ansvarig för, men ber du stybbe snällt så..! =)