Saturday, May 8, 2010

Byggjobb


EN DAG I hammarens, skruvdragarens och växthusets tecken. Jag har lyckats med konsten att skaffa mig en blodblåsa genom att helt enkelt missa skruven med skruvdragaren. Jo, man kan klämma sig rejält när man tar i för att trycka in skruven och sedan missar huvudet. Men jobbet går framåt. Och de tär kul när man ser att jobbet ger resultat.

A DAY IN the namne of the hammer, drill and greenhouse. I have managed to get myself a blood blister by simply missing the screw with the drill. But the work is fun as you see the result direct while you're working.

Före vi började. Skrangligt utan fönster. / 
Before we started the job. Extreamly unstabile and without any windows.

Vid slutet av dagen. Mer stabilt och bara två rutor kvar att montera upp.Och nej, det finns ingen manual, inget klickj-in eller exakt vetenskap om hur det ska gå till. /
At the end of the day. More stabile and only two windows left to go. And no, there's no instruction manual how to do it, no cklick-in or an absolutley science  of how to do it.

4 comments:

  1. Härligt med blodblåsa ;-) Du har ju iallafall ett bevis på att du har jobbat hårt! Blir säkert skitbra när det är färdigt, sen kan du sitta där med ett glas "gott" och njuta...

    ReplyDelete
  2. Jag är i-m-p-o-n-e-r-a-d !!!!

    Skall kanske bjuda hit dig så "jag får något gjort"-------

    ReplyDelete
  3. Renée: Vet inte om det är ett bevis på att man har jobbat hårt, men det är garanterat ett bevis på att man är klumpig nog att misslyckas även med en skruvdragare :) Tyvärr inget "gott" i glaset, men jag är nöjd ändå :)

    Lilian: Du borde ha högre tankar om oss ;) Dessutom kan jag bara mutas till jobb. Vad har du att erbjuda?

    ReplyDelete
  4. Riktigt bra jobbat av oss!!! =) Vad tror du, ska vi starta eget som snickare?

    ReplyDelete