Saturday, April 3, 2010

Wollmeise


VIA RAVELRY TRÄFFADE jag en finsk kvinna bosatt i Manilla. Vi passade på och tog en lunch när jag var i Manilla. Jag hade med mig lite saker åt henne, sådant hon inte hittar i Manilla och lite annat. Hon hade med sig två härvor Wollmeise-garn. Och dem fick jag. Bara sådär. Så nu ligger de hemma hos mig och är knallorange och väntar på att bli uppstickade. Jag har sjalplaner för det helorange. Jag ska bara få tillbaka modet att sjalsticka efter hundrafemtielva krascher med min Diamond Knit Shawl.


THROUGH RAVELRY I met a Finnish woman living in Manila. We met up for a lunch as I were in the big city. I brought her some things, things that she can't find in Manila and some other stuff. She brought two skeins of Wollmeise yarn. And gave it to me. Just like that. Right now they're laying at my place bright orange shining, waiting to be knit. I have shawls plans for the solid orange skein. I will just wait until I got my shawl confidence back due to all my Diamond Knit Shawl crashes.

6 comments:

  1. Åhhhhhh

    vilket härligt garn!!!!
    Nu kör vi igång schal-stickning - det är inget märkvärdigt----säger jag----som snart gjort färdigt min första utan att veta hur den blir---och har flera på G

    ReplyDelete
  2. Bra, då agerar du lärare så ska jag försöka vara en lugn och sansad elev...

    ReplyDelete
  3. Åh! Vad fint!! Glad på sk på dig, eller er (Lilian med!) Jag kan ta med min mina sjalar på tisdag för ganskning. Harunin är lite seg nu. Jag är inne på sista repetitionen innan slutdiagrammet och det är långa varv nu. Färgen är lite dyser med så jag har faktiskt satt igång med en ljunglila swallowail med bara för att variera mig färgmässigt :). Jag hoppas att Harunin är klar på tisdag!

    ReplyDelete
  4. Heeej! Du har nåt att hämta hos mig!

    ReplyDelete
  5. Åh vilket vackert garn! Jag brukar inte tycka om orange, men detta var mustigt och snyggt :)

    ReplyDelete
  6. HandMade: Du är allt för snäll! ;)

    Viffla: Jag är inte heller så förtjust i orange, men det här får det faktiskt att klia i fingrarna. Det är en speciell känsla i det. Det känns speciellt, annorlunda - mer som bomull än ull.

    ReplyDelete