Monday, April 19, 2010

Stick och spinn


IDAG HAR LILIAN varit här. Vi har spunnit bomull, kollat mönster, skvallrat och druckit kaffe. Kafferep de luxe. Lilian gjorde ett tappert försök att få igång spinnrocken också, men det ville sig inte för henne heller. Jag har redan gett upp. Använder spinnrocken som sländhållare så länge.


LILIAN HAVE BEEN here today. We have been spinning cotton, checked some patterns, talk gossip and drinking coffee. Lilian made a honest try to get my spinning wheel working, but failed. I have already giving up trying. I will use the spinning wheel as a rack for the spindle in the meantime.

8 comments:

  1. Vad trevligt! Synd att spinnrocken inte funkar. Du kanske kan hitta en annan... :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Tack för en trevlig eftermiddag med fika och hembakat.!

    Nu är jag så sugen på att köpa en elektrisk spinnrock, att jag håller på att gå under!!--:-((

    --En liten redigering i Lilians text bara :) --

    ReplyDelete
  4. HandMade: Börjar starkt fundera på att köpa en ny. En riktigt ny. Sprillans. Ska bara få tillbaka pengarna på skatten först... :S

    Lilian: Tack detsamma! Jag hittade ett ännu bättre mönster när du gått. Är du snäll skickar jag länken till dig ;)PS. Elektriska spinnrockar är fusk om man har fungerande ben att trampa med ;) DS.

    ReplyDelete
  5. Flip flapen var rolig att sticka, ända tills man var på slutrakan när du hade hela tröjan i ett enda stycke i famnen. . .

    ReplyDelete
  6. Lilian: Din näsa växer! :)

    Annika: Ser det framför mig. Och jag förstår vad du menar. :)

    ReplyDelete
  7. Nu har din enbenta vän (reservdelsmänniskan) gjort ett försök enligt rekommendation:

    http://upptillosspberget.blogspot.com/2010/04/jatten-gluff-gluff.html

    Länk till mönstret??

    ReplyDelete