Saturday, April 24, 2010

Sju saker du inte visste



JAG FICK EN utmärkelse av HandMade. Det här med Awards är inte riktigt min grej men de visar ändå att någon tänker på en och det uppskattar jag!

Därför tänker jag bara bryta den här till hälften. Därför tänker jag inte skicka vidare den till sju andra. Däremot kommer jag svara på sju frågor.


I GOT AN award from HandMade. This with awards is not my thing, but it shows that someone is thinking of you and I appriceate that!

That's why I decided only to break half of the chain by not forward it to another seven persons. But, I'm going to tell you seven things about me that you didn't alredy knew.

To make it a bit more fun, I decided to add some in-real-life pictures.

1.
Jag har rökdykarcertifikat.
I got a smoke diver certificate.

2.
Efter att ha sett en snutt av skräckfilm när jag var typ sju är jag manisk rädd för djup. Filmen - som var svartvit, handlade om en varelse som hade både lungor och gälar och som bodde i en flod när han inte var ombord på fartyg och mördade människor. Jag simmar helst inte där jag inte kan se bottnen.

After seeing a short part of a horror movie when I was about seven, I'm manicly afraid of depts. The movie - that was in black and white, was about an alien that had both lungs and gills and lived on the botton of a river when he wasen't killing people aboard ships. I prefer not to swim where I can't see the botton.

3.
Jag har alltid varit något av en pojkflicka och har mest ägnat mig åt "killsporter" som boxning, cykling (downhill, mountainbike och landsvägscykling) och styrketräning. 

I've always been a kind of a tomboy training in "guy sports" like boxing, biking (downhill, mountainbike and road racing) and weight lifting.


 



4.
För inte så länge sedan ville jag bli body builder

Not long ago I wanted to be a body builder.


5. 
Jag har haft sju hjärnskakningar.

I have had seven concussions.


6.
Jag tycker den här tyska båten är humor.

I think this German ship is humor. 

  (Hornnisse translated from Swedish to English =
Nisse the whore. Nisse is a Swedish nickname for Nils.)

7.
Jag är rädd för vampyrer. (Det är inte bevisat att inte existerar.)

I'm beliving in vampires. (There's no proof that they don't exist.)

6 comments:

  1. Inte för att jag på något sätt är dragen till mitt eget kön men du hade fina muskler!

    ReplyDelete
  2. Kul att få veta mer om dig :) Nervös för att sticka till mig? Oj! Jag trodde inte jag kunde göra någon nervös, fast jag känner igen känslan. Har känt samma sak i andra byten. Alla andra kan ju så mycket mer än mig! Jag stickar bara sånt jag tycker är mindre svåra varianter, sjalar också. Finns så mycket fint som jag inte klarar. Och strumpor är jag inte alls van att sticka, men jag ska hugga tag i din socka strax, har läst igenom mönstret och det känns lite så där lagom krångligt :)
    jag är grymt imponerad av dina garner! Hur snygga som helst, jag har inte vågat mig på att spinna eget garn, ser tok-svårt ut! Men du får verkligen till det, både med utseendet på garn & färger!!

    ReplyDelete
  3. Lilian: Och vad menar du med det? :P

    Renée: Tack! Tyvärr är det också betoning på hade. Lite av dem finns kvar, men de är väl dolda under hullet :S

    Maria: Man tänker inte alltid på hur man framstår inför andra när man bloggar. Man tycker att ens egna saker inte är så märkvärdiga. Men i mina ögon var du ett proffs. Får du problem med mönstret hojtar du bara till. Har du gjort några repetitioner ser du mönstret och sedan går det av bara farten! *:)

    ReplyDelete
  4. Det är på dansk.

    När man är både imponerad och förvånad på en gång!!

    ReplyDelete
  5. Ser tydligt att det där är helt rätt rygg till att bära plankor och snickra, kom genast hit! =D

    Jag tyckte förövrigt också att HorNisse var otroligt kul...

    ReplyDelete