Saturday, April 24, 2010

Mormorsrutor med fel nål


JAG VIRKAR MORMORSRUTOR med den mindre ergonimiska nålen jag faktiskt hittar och med mormors gamla obekväma nålar jag har mest för att ha. Det fungerar.

Jag letade faktiskt i badrumsskåpet efter den andra. Och under brudkistan och i fönsterbläcket och i pepparkaksburken och bakom bokhyllan i arbetsrummet. Nada. Kanske är det ett tecken på att jag behöver städa på riktigt?


I CROCHET GRANNY squares with the smaller needle that I do find. And with grannys old uncomftible ones that I have just to have them. It works.

I actually looked in the bathroom locker for the other needle. And under the bride chest my grandfather made me. And in the livingroom window and in the ginger cookie jar. Nada. Maybe that's a sign of that I really need to clean?

2 comments:

  1. Fasen vad du är produktiv även utan rätt utrustning! Jag gillade verkligen mönstret på den sjalen. Jag hade nog kunnat fortsätta lite till men jag var rädd att garnet inte skulle räcka till 2 hela repetitioner till. Nu är den iallafall 125cm bred (utan virkad kant). Jag röstar för att du ska göra en till. Det kommer iallafall jag att göra. Kanske i ännu grövre garn och ännu större stickor. Kanske av mitt lila eller cerisa egenfärgade garn.

    ReplyDelete
  2. Är lite sugen på att göra en till... Men man kanske borde hitta ett nytt mönster och sticka en annan sjal emellan. Så man inte tröttnar helt. Men din blev jättefin - särskilt IRL! :)

    ReplyDelete