Wednesday, April 28, 2010

Kan du sticka mig en tröja

- DU...
Killen ställer middagstallriken i diskhon och fortsätter.


- Skulle du kunna sticka en tröja till mig?

Jag tappar hakan. Han vill att jag ska sticka en tröja till honom.  Han ber mig att göra det. Är det meningen att de ska göra det? För jag har hört att det är riktigt dåligt att sticka en tröja till sin pojkvän.


- WOULD YOU...
My boyfriend places the dinner plate in the kitchen sink.

- Would you knit me a sweater?

I don't know that to say. He want me to knit him a sweater. He asks me to do it. Are they supposed to do that? Beause I have heard that it's a sin to knit your boyfriend a sweater...

9 comments:

  1. Ta det som en STOR komplimang!!!

    ReplyDelete
  2. Pffft, det är inte dåligt, bara bra! Sticka en islandströja, vettja, och hälsa från en 18-åring att hon tycker att det är sexigt! ;)

    ReplyDelete
  3. Vilken komplimang! Jag hade gladeligen satt igång, min karl vill inte ens ha ett par stickade raggsockar...

    ReplyDelete
  4. Säger som andra-se det som en komplimang. Min kära make har också kommit på fördelarna att ha en sticktokig fru med höga krav på garnkvalitet. Så här har det stickats tröjor, mössor & sockor. :) han är toknöjd och jag blir glad och stolt av att han vill bära något jag gjort.

    ReplyDelete
  5. Renée: Okej, ska försöka...

    Viffla: Jag tror inte åldern spelar så stor roll där ;) Islandströjor är snygga, men han har sagt "fiskartröja". Vet inte riktigt vad han menar med det.

    Therese: Ha ha, är det inte tillräckligt macho att ha hemmastickat eller? (Yes, jag har fördomar om norrlännigar :)

    Maria: Hm... Jag kanske ska ge mig på det hela då... Det bästa är att han betalar materialet och jag får ha det roliga :D It's a win-win situation :P

    ReplyDelete
  6. Haha! Vad är mer fisk än island? : D

    ReplyDelete
  7. Viffla: Mer fisk än Island? FÄRÖARNA. Utan tvekan. Kanske en färöfiskartröja? Äh, grejen är att jag inte är så hajj på flerfärgsstickning. Är rädd att det skulle ta för lång tid att få klart den. För han hade nog tänkt använda den i år... :S

    ReplyDelete
  8. Hur lyckas du få dina WIPs från ravelry hit?

    ReplyDelete
  9. Matilda: Jag kommer faktiskt inte ihåg. Men hör av dig till Handmade (pysselochknap.blogspot.com), hon har koll! :)

    ReplyDelete