Wednesday, April 28, 2010

Hur man får uppmärksamhet enligt Frasse


DET HÄR ÄR Frasse. Frasse är en mycket kelsjuk katt som aldrig någonsin missar ett tillfälle att stjäla lite uppmärksamhet. Och hur gör man det om man är katt? Tja, man går på mattes stickmönster. Fungerar inte det, lägger man sig på dem. Och finns det inga mönster tillgängliga, ja, då får man väl lägga sig på arbetet då.

Frasse är en mycket konsekvent katt, jag lovar. Och den som tror att katter är dumma har fel.


THIS IS FRASSE. Frasse is a very cuddling cat who never ever miss an opurtunity to steal some attention. The question might be which way that's the best if you're a cat. Well, you can walk on your owners patterns. If that's not enough, you can lay down on them. And if there's no patterns? Well, then you can to lay down on the actual work instead.

This cat is consistent, I promise you that. And the person who thinks that cats are stupid are wrong.

5 comments:

  1. Det är konstigt... Sådana har mina katter alltid varit med men jag antar att de vill vara i ens fokus och vad är mer i fokus än stickmönstret?

    ReplyDelete
  2. haha mina gör så också=)

    ReplyDelete
  3. same story here in my house.
    special when i'm making a paper model first too try out.

    nynke

    ReplyDelete
  4. HandMade: Det är bara hanen som beter sig sådär, men det räcker. Ibland är det lite irriterande...

    Linn: Det är visst vanligare än vad jag trodde. Men det är alltid något. (Inte bara min katt som är jobbig emellanåt)

    tdpr: LOL. I don't care much anymore as I thought he would stop doing it if I didn't tell him to stop. But, I guess it's in his genes. Hope your models don't get wasted! After all, the patterns can do some cat stepping without beeing hurt.

    ReplyDelete
  5. Mina katter älskar också att ligga på mönster men allra mest älskar de att ligga på stickningar, speciellt om det är ull. Det är bra om man är osäker på kvaliteten. Katterna visar om det är ull eller inte. =)

    ReplyDelete