Thursday, April 15, 2010

Fotbollsfru nästa?

DET FINNS KILLAR som köper smycken till sina flickvänner. Min pojkvän är en sådan kille.

I går han över i Great Britain för att se sitt älskade Tottenham Hotspur spela hemmamatch mot ärkerivalen Arsenal på White Heart Lane. För en gångs skull vann de. Tottenham är lite som som Gais, de kan vara bra ibland, men oftast suger de.

Hur som helst kom han hem med en pin till mig idag. (Vilket man skulle kunna räkna som ett smycke, inte sant?) Tyvärr är det en jävla tupp i hjärtat. Får väl ha överseende med det. Eller typ acceptera att killen är som han är. Han tänkte i alla fall på mig.




THERE ARE GUYS that buys their girlfriends jewellery. My boyfriend are one of those.

Yesterday he went to Great Britain to see his beloved Tottenham Hotspur play at their home arena White Hart Lane against their arch enemy, Arsenal. For a change, they won. Tottenham are that kind of team that can be brilliant, but sucks most of the time.

However, he bought me a pin. (Which can be considered as a jewellery if you really want it to be) Unfortunate there's a bloody cock in the middle of the heart. I guess I have to see beyond it. Accept my boyfriend as he is. At least he did think of me.

5 comments:

  1. Köpt i fotbollslagets souvenirshop va?! Har själv en fotbollstokig, det värsta tycker jag är att massa onödig fotbollsfakta fastnar i huvudet och tar upp plats - har stickat till många fotbollsmatcher.

    Min sambo kör en annan typ av presenttaktik - han säger först att han har en present till mig, sen är den nog mest till honom egentlgen.

    ReplyDelete
  2. Hejsan, trevligt att titta in hos mig.

    Efter att ha färgat härvan så lät man den bara ligga väl förpackade i en plastpåse över natten. Sen sköljde man den bara tills det inte fällde nån färg, kommer däremot inte ihåg om det var varmt, kallt eller ljummet vatten. Så himla enkelt å så tokroligt, jag kunde ha färgat hur mycket som helst. Rekommenderas verkligen.
    //Camilla

    ReplyDelete
  3. ... trevlig att DU titta in... ska det ju vara!!

    ReplyDelete
  4. Anna-Karin: Jepp, inköpt i souvenirshoppen tillsammans med två anteckningsblock och en chokladkaka. Alla med mörkblå botten och vit tupp på framsidan. Han försöker väl få mig att konvertera från garnguden till fotbollsguden. Men han kommer INTE att lyckas. Fotboll är skittrist! :)

    Camilla: Jag är jättesugen på kallfärgen! Är anmäld till kursen på sticklägret i sommar, så om jag inte får testat på det innan dess så har jag i alla fall något att se fram emot. :)

    ReplyDelete
  5. Vad trevligt då ses vi där!! Har inte anmält mig till färgningen eftersom jag gjort det tidigare... men kanske ska göra det iallafall... det är ju så himla roligt.

    ReplyDelete