Friday, April 23, 2010

Fågel, fisk eller mittemellan

JAG VIRKAR MORMORSRUTOR av tråkgarn. Men jag har slarvat bort min sprillans nya ergonomiska virknål. Så jävla frustrerande, har massor av rutor jag inte kan avsluta, jag har ju inte rätt storlek på nålen! Jag har letat överallt. Känns det som. Fast så snurrig som jag är skulle den mycket väl kunna ligga i badrumsskåpet. Eller i frysen.

I MAKE GRANNY squares out of boring yarn. But I have lost my bran new ergonomic crochet hook. It's so damn frustrating! I have a bunch of squares that I can't finish as I don't have the right sized hook. I have been searching everywere. At least that's how I feel. But considering how giddy I actually are, I could have left it in the bathroom locker. Or in the freezer.

5 comments:

  1. Jag lägger också ofta saker på konstiga ställen... =/ Hoppas du hittar nålen!!

    ReplyDelete
  2. Jag lägger ofta saker på hyllor högt upp... visst är det frustrerande när hur mycket man än letar hittar man inte åt det man söker? Jag hoppas du hittar den!

    ReplyDelete
  3. Linda: Det värsta är ju att det är så jäkla logiskt när man lägger grejen där. Sen är det inte riktigt lika logiskt när man ska ha den igen...

    Therese: Jag har faktiskt gått och kollat på hyllor högt upp efter att ha sett din kommentar. Men icke. Undrar om katterna burit iväg på den...

    ReplyDelete
  4. Jag är totalt hopplös men mina saker... Men sen har jag en flicka som leker med mina stickor och "råkar" leka så bra med dom så dom är borta!!! Sen städar man inne på hennes rum och hittar dom typ under sängen eller nåt... (Så kan hon skylla på hunden oxå ;-))

    ReplyDelete
  5. Jag har letat igenom påsarna jag hade med hos dig, men jag hittade den inte någonstans---du hade den framme på datorbordet

    ReplyDelete