Friday, April 9, 2010

Äntligen

MIN DIAMOND KNIT Shawl är avmaskad. Till slut. Min första spetsstickade sjal. Det har varit en slags hatkärlek till den. Hade jag fått en krona för varje upprepning hade jag varit stenrik vid det här laget. Men nu är den nästan klar. Jag ska blocka den och sedan fixa en virkad kant till den, sedan är den redo att levereras till farmor som en sen 90-årspresent.



MY DIAMOND KNIT Shawl is almost finished. It's my first lace shawl and it have been a kind of hate and love story. If I have been paid a coin for every time I ripped it, I would be rich by now. But now, it's almost done. I will block it and add a crochet border, then it's ready for delivery to my granny as a late 90th birthday present.

6 comments:

  1. Åh! Grattis! Fasen vad gött! Jag har faktiskt tänkt att göra den med nu. I Jitterbug Lobsters Pinch. BTW: Drinken var god...och stark! Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Åhh, så glad din farmor kommer att bli!!

    Och du skulle ha sjal-fobi? Kom igen!!

    ReplyDelete
  3. HandMade: När man väl greppade mönstret och fick upp farten var den faktiskt kul! Men innan det... Äh, jag gick på ren envishet typ hela tiden.

    lilian: Sjalfobi? Har jag sagt det? Jag planerar redan att göra en till. Med lite mer varierande mönster. Jepp... Skam den som ger sig! :)

    ReplyDelete
  4. Det låter som en bra inställning. Jag fattar aldrig mönster om jag inte ser ett diagram framför mig så jag gjorde ett. Jag har lagt upp en pdf nu.

    ReplyDelete
  5. HandMade: Jag gjorde faktiskt också ett, fast på ett rutat papper. Fast det hjälpte inte så mycket. Det var nog mest koncentrationen som brast för min del. Och självförtroendet.

    ReplyDelete
  6. Du behöver absolut inte ha dåligt självförtroende! Den blev jättefin! Färgen gjorde sig jättebra! Nu vill jag se den blockad!

    ReplyDelete