Friday, March 12, 2010

Stickproblem

JAG TROR JAG har lite ångest. Om mindre än tio timmar lyfter ett plan med destination Filippinerna. Jag ska vara med på det planet. Jag drog ut på packandet in i det längsta, men nu är garner, presenter och klänningar äntligen packade. Men så börjar problemet med stickorna. Garn är ju inga problem att få igenom kontrollerna (även fast jag egentligen skulle kunna strypa någon med det, strumpegarner kan vara rejält starka) men hur fasen gör jag med stickorna? Jag har kollat runt på nätet. En del visar dem öppet. Andra smusslar ner dem i pennskrinet. Jag kanske ska göra ett försök med det? För det är strumpstickorna jag vill ha med. Helst tre olika storlekar eftersom jag inte stickat några provlappar än. Gah! Jag kommer tillbringa mer än ett halvt dygn i ett plan, jag måste ju ha sysselsättning! Jävla terrorister. Jävla misstänksamma flygpersonal. Jävla idioter som faktiskt gör puckade saker med vassa föremål på plan.


I FEEL A little bit anxious. In less than ten hours there will be a plain taking off, destined for Philippines. I will be on that plane. I waited with the packing until I could wait no more. Yarn, gifts and dresses are stuffed. But then the problem about the knitting needles really got to trouble me. Yarn is as you know no problem to take throught the controls (even though I might be able to strangle someone with it, sock yarn tends to be pretty strong) but how am I supposed to pass with the knitting needles? It's the double pointed needles I want to bring. Preferably three different sizes as I don't know the gauge. I will be spending more than half a day in that plane, I need to occupy myself. Fuck the terrorist. Fuck the suspicious air plane staff. Fuck the madmen who really do fucked up things with sharp tools aboard air planes. Gah!

8 comments:

  1. Jag vet faktiskt inte vad som är värst... Gömmer du dem och blir påkommen, blir det säkert värre än om du visar dem öppet... Lurigt, hoppas du kommer på ngt bra, och ha så trevligt i Filippinerna!

    ReplyDelete
  2. Jag har hört att trästickor inte är någon fara. Jag har tänkt på det med. När jag ska till USA kan jag nog glömma det iförsig. Amerikanska säkerhetskontroller är ju värre än några andra! Nu har du ju redan åkt så jag hoppas att det gick bra. Ha det så jättebra!!

    ReplyDelete
  3. 1000 tack för paketet du skickade mig. . . .

    ReplyDelete
  4. Trevlig resa!
    Du har något att hämta på min blogg!

    ReplyDelete
  5. Haha! Ja, eller så får jag säga att jag har blivit GRYM på att färga garn själv! Nu vet jag förresten hur man gör de goa randiga garnerna! Man "härvar" (eget ord..) bara om dem med en annan diameter så blir dem sådana! Det ska testas när jag komemr hem. Alltså gör det bara att de ser finare ut när de ligger och väntar på att få stickas. Kan ju vara bra när man har ett stort garnlager... :) Ha en fortsatt bra resa!!

    ReplyDelete
  6. Hoppas att det har gått bra med stickorna! jag tar alltid med mig Knit Pro trästickor - har aldrig varit något problem på planet!

    ReplyDelete
  7. Stickor i trä eller plast syns väl inte i kontrollen. Jag behövde inte lämna ifrån mig mina stickor sist jag flög men saxen.

    ReplyDelete
  8. STICKORNA GICK IGENOM KONTROLLEN! :)

    Linda: Jag gjorde en kombination, visade rundstickan men buntade ihop strumpstickorna så att de såg ut som ett paket, inte som fem stickor :)

    HandMade: De tittade lite skeptiskt på rundstickan i Amsterdam, men lät den gå igenom. Kanske är det inte så farligt att ta dem.
    Och det där med garnhärvorna... Så enkelt det blev helt plötsligt :) Vi får testa det på nästa omgång vi gör!

    Annika: Varsegod! Hoppas garnet kommer till nytta! :)

    Iowa: Börjar tro att trästickor är okej trots allt. Fast lite kontigt tycker jag faktiskt att det är.

    StitchOrDie: Jo, stickorna syns på röntgen, men inte lika starkt som metall. Jag såg själv hur min rundsticka och garnet såg ut på en av monitorerna och ville de stoppa plaststickor hade de kunnat göra det.

    ReplyDelete