Monday, March 1, 2010

Granny squares

I DIDN'T FEEL for knitting yesterday. So, I grasped for my crochet hooks and decided that now was the time to learn how to make granny squares. I don't know where all my patience comes from but somehow it's there and after numerous froggings, I finally got it. But it did cost me a sore thumb and today I headed over to my new favourite LYS to buy an ergonomic crochet hook. It was clearly worth the money! Eight squares later I start to feel the soreness again, but not close to yesterday. In short: it's a huge difference! (This time I quit when I start to feel pain.)


 

 

JAG HADE INGEN lust att sticka i går. Så jag grabbade tag i virknålen och bestämde mig för att lära mig hur man virkar mormorsrutor. Jag vet inte var jag har fått allt mitt tålamod ifrån, men nu plötsligt har jag det och efter åtskilliga upprepningar satt jag stolt med min första mormorsruta i knät. Fast tummen värkte rejält och eftersom smärta inte är kul när man gör kul saker, bestämde jag mig för att köpa en ergonomisk virknål. Så jag galopperade iväg till Tummelisa (som seglat upp som min nya favorit-LYS) och inhandlade det nödvändiga (och förstås lite till). Väl hemma och åtta rutor senare kan jag konstatera att virknålen var värt pengarna. Känner av tummen lite, men inte i närheten lika mycket som i går. I korthet: Skillnaden är enorm!

2 comments:

  1. Tjusigt! Ergonomiska virknålar ska jag också investera i ngn gång!

    ReplyDelete
  2. Ja, testa! Tror de ligger runt femtiolappen.

    ReplyDelete