Friday, March 5, 2010

Fake KnitPro?

JAG BEHÖVER HJÄLP!

Har inhandlat två av set med KnitPro-stickor på Tradera. Självklart till fyndpris. Men när stickorna landade på hallmattan idag blev jag misstänksam.


Skulle du ha reagerat på något av detta?

(Klicka på bilden för att förstora / Click on the picture to enlarge)


 Olika typsnitt? Har den övre stickan smalare nolla och "fötter på M:et?
Different type of letters? Does the zero on top are thinner than the two other and does the M on top have "feet"?


 Pixkligt - bara dåligt tryck? Visual pixles - just a bad copy?



Olika höjd och färg - eller ännu ett dåligt tryck? Different hight and color - another bad copy?


I NEED HELP!

I won two auctions of KnitPro dubble point needles at Tradera (E-bay). To a find price, of course. But when the needles landed on my hall carpet earlirer today, I got suspicious.

Is this anything you would react to? (Pictures above)

4 comments:

  1. Den ena förpackningen ser mycket äldre ut än den andra--kanske därför olika text och typsnitt----annars måste det vara en dålig kopia. Det viktiga är, att stickorna är goa och håller rätt mått.

    ReplyDelete
  2. Nej, det viktiga i det här fallet är att jag betalt rätt pengar för rätt sorts vara. För att vara lite petig :)

    ReplyDelete
  3. Hej! Jag hoppde faktiskt över Februarisockarna. Alal skrev att e var så svåra och jobbig beskrivning så jag skippade dem. Nu har jag snart bara tårna kvar på de trååååkiga marssockarna. Nästa gång kanske jag ska välja en annan färg än grå. kanske blir roligare då! Jag får färga nåt fint på tisdag. Jag skulle jättegärna vilja köpa vanligt sockgarn av dig om du har. Typ 200g Tror du att jag hinner på 3 timmar?

    ReplyDelete
  4. Jag har inget sockgarn, bara rent ullgarn. En del stickar sockor med rent ullgarn och en nylontråd som förstärkning i häl och tå, men jag har aldrig provat det. Tre timmar ska räcka gott. Färgar du i micron tar det inte ens en halvtimme om man är effektiv. Att köra ett färgbad i kastrull tar längre tid. Vilken metod du använder beror på om du vill ha en eller flera färger och om du vill att färgen ska vara jämn eller "spräcklig".

    ReplyDelete