Monday, March 8, 2010

Ett nystan hemspunnet / A ball of homespun



JAG HAR SPUNNIT ännu ett hekto fibrer. Det här är en merino- och nylonblandning som jag själv färgat. Nästa projekt är att tvinna det. Tanken är att jag ska använda Navajo-metoden och tvinna det till tretrådigt garn. Jag provade att göra det på en snutt skräpgarn i går. Det var svårt. Jag antar att jag får öva lite innan jag ger mig på att få det här garnet flertrådigt.

I HAVE FINISHED another hectogram of fiber. This is a merino nylon blend, my very own spin and dyed masterpiece. Next project is to turn it into a 3 ply by using the Navajo plying method. I tried it on a piece of scrap yarn yesterday. It was hard. I think I will need some practice before I try it out on this yarn.

4 comments:

  1. Men du va fint!! Jag var faktiskt i miun lokala garnaffär idag och botaniserade bland garnerna och fick med mig 3 härvor oblekt ullgarn i olika trådtjocklekar. Det blev 2 vita och 1 grått. Jag undrar hur jag ska göra om jag vill blanda det ljusa och det mörka till ett nystan och färga så det blir olika nyanser. Vet du det? Jag tar iallafall med mig dem till imorgon. Vad kul det ska bli!

    ReplyDelete
  2. HandMade - jag svarar dig i separat mejl :)

    ReplyDelete
  3. Du har något att hämta på min blogg!

    ReplyDelete