Thursday, March 18, 2010

Den enda garnaffären i Manila

JAG HADE HÖRT talas om garnbutiken i Manila. Garnbutiken som i den enda, Dreams yarnshoppe i Glorietta 5. (Ett varuhus i stadsdelen Makati.) Dreams var mitt enda riktiga mål här i Manila. Jag hade hört att de hade stort lager och var billiga. Jag såg framför mig hur jag skulle köpa billiga märkesgarner, kanske lite bomullsgarn och, ja...

Vad ska man säga? Allt är relativt?

Sortiment bestod i stort av en mindre hylla med alpacka- och ullgarner, några bomullsgarner och några förskrämda nystan av helt okänd kvalité eller material eftersom texen var på japanska. Inte ens expediten visste vad det var. Annars var det mest akryl. Och priserna, ja, de var ju en bra bit högre än hemma i Sverige...Jag köpte några nystan för skojs skull.

Jag kan inte direkt rekommendera Dreams för den som vill ha tag på billigt garn, men det är helt klart att åka dit och ta en titt!



 


I HAD HEARD of the yarn shop in Manila. The one and only. Dreams yarnshoppe at Glorietta 5. (It's a mall in a part of Manila called Makati) Dreams were my only true goal here in Manila.I had heard that they had a large selection and low prices. In my mind I saw me buing sheap posh yarn for nothing, maybe some skeins of cotton yarn and... Well...

What to say? That everything is relative?

The selection was limited to a small shelf with some alpacka and wool yarns, a few skeins of cotton yarn - and some skeins of something Japanese. Not even the shop assistant did know what the fabric was. She couldn't read Japanese either. And the prices... Well, they were a bit higher than at home in Sweden. I bought some skeins just for fun.

I can't really recommend Dreams if you're out for yarn, but it's worth seeing.

No comments:

Post a Comment