Friday, February 19, 2010

Charity Curling going slow

I JUST HIT the wall in my Olympic knitting yesterday. I had finished my first object - a baby sweater knitted in simply garter stitches. My plan was to make the whole set just by using garter stitches, but that single sweater almost killed me. Honor to the simplicity of garther stitches, but I need something more challenging.


I started to knit toe up socks for myself instead. And than I made a pair kids socks. (Picture)

And now, finally - after three days or so, I feel ready to start off with a new item for my Charity Curling project. I'll guess I have Sussry (Swedish link) to thank for that. A stranger from Ravelry that gave me some great advices and cheer ups. Thanks!

JAG GICK IN i väggen med min OS-stickning häromdagen. Jag hade gjort klart mitt första plagg - en rätstickad babytröja. Planen var från början att göra hela babypaketet i plagg stickade i rätstickning, men bara den där första tröjan höll på att ta kol på mig. All ära till slätstickning, men jag behöver något lite mer utmanande.

Jag började sticka "tå upp"-sockor till mig själv i stället. Och sedan gjorde jag ett par barnsockar. (Bilden) Nu äntligen - efter tre dagar eller så, är jag redo att ta tag i curlingstickandet  igen. Tack vare Sussry. En främling från Ravelry som gav mig några goda råd och lite uppmuntran. Tack!

2 comments:

  1. Kul att kunna hjälpa.
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. SV; Jag försöker gå till och från jobbet varje dag, men jag lyckas sällan.... HAr ett knä som inte vill pga all vikt det måste bära, men det är bara att bilta ihop *ler*

    ReplyDelete